Még az év első felében módosulhat a vasúti menetrend

2208
Fotó: Barcsik Géza

Míg a nagy vasútállomásokon túlterheltek a parkolók, a kisebb megállók parkolóiban bőven lenne még hely. Oda azonban senki sem parkol, hiszen ezekben a megállókban jóval kevesebb vonat áll meg. A probléma közismert, nemcsak Solymáron, hanem a környező településeken is ugyanez a helyzet.

Solymár folyamatosan tárgyal a NIF és a vasút szakembereivel ezekről a kérdésekről – tudtuk meg Szente Kálmán polgármestertől. A vasúti parkoló bővítésével kapcsolatban 2018 decemberében felkeresték az önkormányzatot a NIF és az általa megbízott tervező cég szakemberei. Bemutatták a parkolók megtelésének és kiürülésének idősor ábráit, és kérdéseket tettek fel a zsúfoltság, illetve a kihasználatlanság okairól.

“Itt jeleztük nekik, hogy a Szélhegy megálló azért üres, mert ott sokkal kevesebb vonat áll meg – mondta el a polgármester –, valamint ez a megálló a díjszabás alapján Budapest felé egy szektorral kijjebb van, tehát onnan lényegesen drágább a jegy és a bérlet. Az észrevételek mellett átadtuk nekik az általunk készített átnézeti rajzokat Solymár állomás parkolóinak lehetséges bővítéséről.” Közben az önkormányzat ugyanis maga is megvizsgálta a vasútállomás melletti parkoló bővítésének lehetőségét, saját tervezőjével készíttetett rajzokat, melyek szerint az állomáson – néhány méternyi magánterület kisajátításával – kb. 50 új parkolóhely lenne kialakítható.

Az önkormányzat arra is kérte a szakembereket, hogy vizsgálják meg a díjszabási határ módosításának lehetőségét, és kérte Szélhegy megállóban több vonat megállítását, ami vélhetően javítaná e megálló kihasználtságát.

A múlt héten Pilisvörösvár polgármestere, Gromon István kapott biztató választ egy levelére a MÁV-Start Zrt.-től – számolt be a vorosvarihirek.hu. A folyamatban lévő infrastruktúra-fejlesztések befejezésekor, várhatóan 2019. első felében lehetőség lesz a menetrendi struktúra felülvizsgálatára és módosítására – írták.

KBH – solymáronline