Csalók jelentkeznek a mobilszolgáltatók nevében

1037

Több olvasónk jelezte, hogy számazonosító nélküli telefonról hívták őket fel mobilszolgáltatók nevében, hogy egyeztessenek velük adatot telefonon keresztül. A hívást nagyon valószínű, hogy csalók kezdeményezték, mert a telefontársaságok soha sem hívják ügyfeleiket számkijelzés nélküli telefonról.

Egy új jogszabály a feltöltőkártyás távközlési ügyfelek számára adategyeztetési kötelezettséget ír elő – mint arról korábban már beszámoltunk. A mobilszolgáltatóknak június 30-ig kell azonosítaniuk feltöltőkártyás előfizetőiket.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság  közleménye szerint, ha az előfizetőnek 2017. január 1-je előtt kötött, feltöltőkártyás szolgáltatásra irányuló szerződése van bármelyik mobilszolgáltatóval, akkor június 30-ig kell egyeztetnie, a szolgáltató értesítését követően.

A szolgáltatók a határidőig kétszer küldenek sms-értesítést az előfizetőknek a szükséges adatokról, az adategyeztetés módjáról – személyesen, telefonon vagy neten –, valamint az egyeztetés elmulasztásának jogkövetkezményéről, a feltöltőkártyás előfizetések megszűnéséről.