Folytatódik az M0 csomópont építése

1973
MTI Fotó: H. Szabó Sándor (2011)

Az M0 autóút és a 11. sz. főút  csomópontjának átépítése ettől a héttől kezdve tovább folytatódik.

A mostani ütemben folytatják a pályaszerkezet építési munkákat a csomópont forgalomtól jelenleg is elzárt felületein, továbbá sávszűkítés bevezetése mellett megkezdik a csomópont 11. sz. főút, Budapest felől behajtó-, és 11. sz. főút Szentendre irányába kihajtó ágak mentén plusz forgalmi sávok építési munkáit. Ennek következtében a főváros irányából a csomópontba érkezők egy kb. 25 m hosszú ideiglenes (aszfalt szerkezetű) útburkolaton keresztül juthatnak a körforgalomba.

A 2. építési ütem ideje alatt a forgalmi rend az eddigihez képest nem változik.
A munkaterületen az ideiglenes forgalomtechnika kiépítése, továbbá az építőanyag munkaterületre be-, illetve onnan történő kiszállítása során kell számítani nagyobb, de rövid idejű fennakadásokra. Fentiek következtében a környéken a jelenlegihez képest is nagyobb torlódásra, és az utazási idők megnövekedésére kell számítani – tájékoztat a Magyar Közút Nonprofit Zrt. közleménye. A csomópont átépítés befejezésének várható időpontja: 2017. II. negyedév.

Mi az a turbó-körforgalom?

A körforgalomban való haladást úgy segítik majd, hogy már a felhajtás előtt az úti célnak megfelelő sávba kell majd besorolni. Az egyes haladási irányoknak rövid ciklusidejű közlekedési lámpák fogják majd megadni a szabad (zöld) jelzést. Ezzel az átalakítással egyszerre több autó fog tudni áthajtani a körforgalmon. Váltakozva, egyszerre nagyobb mennyiségű gépkocsi tud majd áthaladni mind Szentendre felől az M0-s felé, mind az M0-ásról a főváros irányába. Gyorsul tehát a forgalom, vélhetően megszűnnek majd a jelenlegi körforgalom előtt állandósulni látszó torlódások.