Döntés az agglomerációs tömegközlekedésről

1658

A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén kimondhatja, hogy a főváros nem tudja tovább biztosítani az agglomerációs tömegközlekedést, a szolgáltatást legkésőbb március 31-ig tartja fenn.

A Tarlós István főpolgármester, Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes és Kocsis Máté önkormányzati és rendészeti tanácsnok által jegyzett előterjesztés elfogadásával a testület határozatban mondhatja ki: „a Fővárosi Önkormányzat az elővárosi (agglomerációs) személyszállítási szolgáltatások ellátását nem tudja az államtól átvett feladatként a továbbiakban biztosítani, mivel az állam a vonatkozó megállapodással ellentétben 2015-ben és 2016-ban nem biztosított forrást” az elővárosi közösségi közlekedés finanszírozására, továbbá a kormány nyilatkozott a szolgáltatás visszavételéről.
Az előterjesztés szerint a szolgáltatást a főváros fenntartja legkésőbb március 31-ig, de ha az átadás-átvétel gyakorlati lépései addig nem fejeződek be, akkor az állam és a fővárosi önkormányzat között kötendő ideiglenes megállapodás keretében – csakis a költségek megtérítése mellett – a szolgáltatást a főváros ideiglenesen, a folyamat befejezéséig biztosítja.
Mint a javaslatban olvasható, a fővárosi közlekedési rendszerbe integrált agglomerációs autóbuszos és HÉV-es személyszállítási szolgáltatások a fővárosi lakosokon kívül 26 agglomerációs település 350 ezer lakosa számára is közlekedési lehetőséget biztosítanak.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hétfőn tájékoztatta arról az MTI-t, hogy Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter Tarlós István főpolgármesterrel folytatott szombati egyeztetésén hangsúlyozta: a kormány kész viselni az agglomerációs közlekedés költségeit 2016. január elsejétől. Amíg a feladatot az állam helyett más végzi, addig a jegybevétellel nem fedezett költségeket az állam állja.

MTI