A pilisvörösvári szakorvosi rendelőintézet új igazgatóját, Kóti Tamást kérdeztük, mennyiben változott meg a szakrendelések menete a vírushelyzet idején.
Mit tegyünk, ha betegnek érezzük magunkat?
Mindenképpen először telefonáljunk, beszéljünk a háziorvosunkkal, aki sürgős esetben behívja a rendelésre a beteget.
Mi történik abban az eseben, ha szakrendelésre van szükségünk?
Jelenleg csak azok igényelhetnek orvosi ellátást, akiknek sürgős vagy életveszélyes a problémájuk. A 65 év feletti orvosok most nem praktizálhatnak, így kevesebb idő jut a betegellátásra. Az időpontokat a nem sürgős esetekben lemondtuk. Kérjük, hogy minden beteg maszkban menjen a szakrendelőbe, ezzel tudja óvni önmaga és az egészségügyi dolgozók egészségét.
Mi számít sürgős esetnek?
Egy példával élve: egy szemüvegcsere nem, de egy gyulladásos szem már igen.
Vannak olyan szakrendelések, amelyek nem sürgősségi eseteket látnak el – például a gyógytorna vagy a fizikoterápia -, ezek jelenleg nem működnek.
Változott a receptfelírás is: olyan esetekben, ahol korábban szakorvosi vélemény kellett a recepthez, most a háziorvos is fel tudja írni. Így ezért külön nem kell felkeresni a szakrendelőt.
Az ügyeleti rend változott-e?
Az ügyeleti ellátás nem változott. Az illetékes kórházak is maradtak, viszont mindig érdemes telefonálni, tájékozódni, mielőtt valamelyik kórházat egy bizonyos problémával meg szeretnénk látogatni.
solymáronline