A felújított Esztergom-Budapest vasútvonal több állomásán is szembetűnően nagy a rés a peron és a kocsik között. Nemrég kiderült, nem véletlenül.
Mint azt a SolymárOnline még szeptemberben megírta, feltűnően nagy rés van a felújított solymári állomáson a peron és a kocsik között. Nemrég, Pilisvörösváron ebből baleset is származott. Nos, Loppert Dániel a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs osztályvezetője a 10-es út nevű Facebook csoportban nemrég erre is magyarázatot adott. Kiderült, hogy az új peronokat úgy tervezték, hogy a kocsikból majdan kinyúló oldallépcsők hidalják majd át a veszélyes távolságot. Ám ezeket az oldallépcsőket rejtélyes módon nem mindig használják. A témában rövidesen egyeztető fórum kezdődik. Addig továbbra is érdemes a lábunk elé nézni Solymáron (is).
Íme, a kommunikációs osztályvezető kommentárja:
„A szabadságligeti és klotildlligeti peronokkal kapcsolatban meggyőződtünk arról, hogy üzemeltetői hibáról van szó. A MÁV a tervezési és a műszaki átadás átvételi időszakban is részt vett. Ismert volt, hogy a szerelvény és a peronok közötti távolság csak oldallépcsők használatával biztonságos. Oldallépcsőt viszont nem mindig használnak. Ez balesetveszélyes helyzetet teremt. Alább az első kép oldallépcső használatánál készült, ahol látszik, hogy a távolság az előírásoknak megfelelő 30 cm-en belül van. Összehívtak a 2-es vonal témájában egy egyeztetést, amin az összes részvevő ott lesz: NFM, MÁV, A-HÍD, SIEM.”