Vonatteszt: Vigyázz, hová lépsz!

1908

A vonat: tiszta, légkondicionált, kényelmes, lassú.
Solymári állomás: balesetveszély, álló idő, épülő északi parkoló!

Következzen a 39 perces utazás krónikája. Budapest, Nyugati pályaudvar, kedd, 7.44. Előző nap műszaki hiba miatt 50 percet késett a vonat, így kíváncsian várjuk a fejleményeket:

  • a jegyautomatából viszonylag könnyű jegyet venni, ha rájövünk, hogy a kisebb célállomások neveit, így Solymárét külön be kell pötyögni
  • 7.54 – pontosan indulunk
  • a wifit 10 perces szenvedéssel lehet beüzemelni, lassú, de legalább van. (A francia szupervasúton, a TGV-n például nem volt.)
  • a Mávstart köszönt, majd kétszer bemondják, hogy Esztergomban vagyunk
  • alig pár utas lézeng a vonaton, köztük egy civakodó pár, a lány mindenáron az ablak mellett akar ülni
  • a légkondi pont jó, pedig az első napokban panaszkodtak rá, hogy túl hideg
  • 8.07-kor vesszük észre, hogy egy ideje Angyalföldön veszteglünk
  • az angyalöldi állomást meg a monarchia idején építették, azóta sem nagyon változott
  • 8.14-kor az utasok már mozgolódnak, és tekergetik a nyakuk. Hiába, nem mozdulunk.
  • 8.16 – jön szembe egy ugyanilyen piros vonat
  • forgalmista siet ki az épületből, fején piros kalap, indulunk
  • 8.18 – befutunk Újpestre
  • 8.20 – összekötő vasúti híd, a hivatalos menetrend szerint lassan be kéne érnünk Solymárra. Bemondják, hogy Aquincum következik, átszállás a Szentendrei hévre.
  • 8.24 – állunk a semmi közepén
  • 8.26 – Aquincum
  • 8.27 – Óbuda (itt nem állunk meg) kalauz jön, gyors, udvarias – közben elsuhanunk Üröm mellett is
  • 8.33 – érkezés Solymárra. Késés: 13 perc. A gyorsított vonat menetideje így éppen annyi, mint hivatalosan a nem gyorsítotté.
    Autóval egyébként ugyanennyi időbe telt kollégánknak kiérni a Nyugatiból a solymári állomásra, miközben Budapest felé a 10-es úton Solymárig állt a kocsisor.
Az óra áll, az információs rendszer nem működik, a neonok világítanak.
Az óra áll, az információs rendszer nem működik, a neonok világítanak.
Az északi parkoló most épül.
Az északi parkoló most épül.

peronNézzen a lába elé!

A solymári vasútállomás szolgál pár meglepetéssel. A legfeltűnőbb a vonat és a peron közötti hatalmas rés, melybe egy kisgyerek vagy egy rosszul látó idős ember simán belecsúszhat. Ehhez képest apróság, hogy az állomás órája folyamatosan 12 órát mutat, és az északi parkolót még építik.