Új online felületen intézhetjük adóügyeinket

439

Az év elején megújult NAV-portálon már elérhető az új ügyintéző felület, az Ügyfélportál (ÜPO).

Az ÜPO fokozatosan váltja le az eBEV-et, a két felület kezdetben párhuzamosan működik, biztosítva a felhasználók kényelmes és biztonságos átállását.

Az új felület ügyfélkapus azonosítással használható, az oldal testre szabható, vagyis egyéni igény szerint beállítható, hogy a kezdőképernyőn milyen adatok jelenjenek meg. Az ÜPO-n többek között bevallások, múltbeli adatok, jövőbeni kötelezettségek, igazolások, kimutatások, járulékfizetési, foglalkoztatási adatok kérhetők le gyorsan és egyszerűen. Így például azt is ellenőrizheti bárki, hogy munkáltatója bejelentette-e, illetve milyen adatokat küldött a foglalkoztatásról. A korábban beadott bevallások és dokumentumok nemcsak lekérdezhetők és letölthetők, hanem javíthatók is.

A belépéskor a felhasználó azonnal látja a NAV által nyilvántartott adatait és az adószámlája nettó egyenlegét. Ha például valakinek túlfizetése van, egyetlen kattintással átnavigálhat az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazásba (ONYA), ahol az átvezetést vagy kiutalást kérheti. Ha pedig tartozása van, a felület az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszerbe (EFER) irányítja, ahol internetes, bankkártyás vagy éppen házibankos átutalással rendezheti adóját.

solymáronline