Januári immunerősítő praktikák

702
Januári-immunerősítő-praktikák
Fotó: Internet

A betegség mindig a legrosszabbkor tör ránk. Olyankor ha ez még a gyógyszertárakban átmeneti készlethiánnyal is párosul a legismertebb, megfázásos tünetek esetén használt, paracetamol hatóanyagú forróital-porokból, akkor elengedhetetlen, hogy visszatérjünk a régi, természetes gyógymódokhoz, melyekkel még nagyanyáink is kezelték magukat nátha és megfázás idején.

Összeszedtünk hát pár természetes antibiotikumot, melyek olcsón hozzáférhetőek és minden háztartásban fellelhetőek, így mind önmagunk, mind családunk számára hasznos immunerősítők lehetnek a téli vírusokkal teli, megfázásos időszakban fertőtlenítő, immunerősítő és gyulladáscsökkentő hatásuk révén.

Méz: jótékony hatása régóta ismert a benne található vitaminoknak, ásványi anyagoknak, enzimeknek és természetes antibiotikumoknak köszönhetően.

Vöröshagyma: híres baktériumölő, A-, B-,C- és E-vitamint, valamit folsavat, nátriumot, káliumot is jócskán tartalmaz.
tipp:
Vágjunk apróra vagy vékony szeletekre két fej vöröshagymát, és locsoljuk meg annyi mézzel, hogy ellepje. Fedjük le és hagyjuk állni egy éjszakán át. Reggelre el is készül a szirup, mely segít leküzdeni a fertőzéseket, csillapítja a köhögést és enyhíti a torokfájást. Naponta többször is kanalazhatunk belőle.

Fokhagyma: közismert baktérium-és vírusölő.
tipp:
Fél gerezd fokhagymát kell apróra vágni, és 1 teáskanál mézzel egyben lenyelni, mint egy kanalas orvosságot. Naponta akár 3-szor is megismételhetjük, hiszen ez a legjobb természetes antibiotikum, 2-3 nap alatt kitakaríthatja a kórokozókat a szervezetből. Bónuszként csepegtethetünk rá néhány csepp frissen facsart citromlevet is.

Fekete retek: természetes méregtelenítő.
tipp:
Egy nagy fekete retket meghámozunk, majd lereszeljük és 3 evőkanál mézzel összekeverjük. 10 órát állni hagyjuk, majd kinyomkodjuk. Az így kapott levet egész napra elosztva fogyasszuk, mely közismerten jó köhögés, rekedtség, megfázásos megbetegedések ellen.

Savanyú káposzta: kevesen tudják, hogy nem csak C vitaminban gazdag, hanem probiotikus tartalma miatt, a bélflórát is támogatja, így szervezetünk hatékonyabban áll ellen a betegségeknek.

Gyömbér: erős gyulladásgátló és antioxidáns hatással rendelkezik.

Kurkuma: gyulladáscsökkentő, antioxidáns és sejtvédő hatású.

Fahéj: erős antioxidáns, baktérium – és gombaölő.

Végezetül, a forró italporok legolcsóbb otthoni alternatívája a meleg tea és a húsleves.