A vonatokon vagy vasútállomásokon elveszített tárgyakat általában a vonatokon szolgálatot teljesítő jegyvizsgálók, a takarító személyzet vagy az utasok találják meg. Hogy mi a talált sorsa, kiderül az alábbi összeállításunkból:
Az elhagyott tárgyak többnyire a nagyobb állomások személyes ügyfélszolgálatára kerülnek, ahol a tárgyakat nyilvántartják. Amennyiben az elveszett tárgy, bankkártya vagy okmány tulajdonosa név szerint azonosítható, az ügyfélszolgálat munkatársai eljuttatják a bankkártya-kibocsátónak, a megtalált személyes okmányokat pedig az azt kiállító hatóságnak (okmányiroda, OEP stb.).
Abban az esetben, ha a tulajdonos személye nem azonosítható, a tárgy az adott szolgálati hely, állomás kijelölt helyiségében általában 90 napig kerül megőrzésre. A romlandó élelmiszereket csak rövid ideig tárolják, ha senki sem keresi, megsemmisítik. A vasúttársaság 2012-ben központosított talált tárgy-nyilvántartást vezetett be, amely bármely, hozzáférési joggal rendelkező szolgálati helyről könnyedén elérhető. 2019-ben vezette be a vasúttársaság a talált tárgyak elektronikus módon történő kezelését és nyilvántartását, amelynek köszönhetően valós, azonnali információ adható az elveszett tárgyaik iránt érdeklődő utasok részére, mivel a megtalálás/leadás ténye azonnal megjelenik a MÁVDIREKT rendszerében. Érdeklődés esetén a visszaszolgáltatás csak a tárgy jellemzőinek megadásával, azonosítást követően lehetséges.
A vonatokon vagy vasútállomásokon elveszített tárgyakkal kapcsolatban az utasok a MÁVDIREKT éjjel-nappal hívható telefonszámán érdeklődhetnek. (+36 1 3 49 49 49, Telekom hálózatából +36 30 499 4999, Telenor hálózatából +36 20 499 4999, Vodafone hálózatából + 36 70 499 4999).
solymáronline