M0 fórum: nincs még nyomvonal

4030

Október 17-én, szerdán este 6 órakor lakossági fórumot tartottak a hidegkúti Klebelsberg Kultúrkúriában az M0-ás körgyűrűvel kapcsolatban. Solymár, polgármesterét, Szente Kálmánt kérdeztük, miről volt szó az este folyamán.

– Mit lehet tudni jelenleg a nyomvonalról?

Jelenleg nincs kijelölt vagy tervezett nyomvonal. A NIF szerdai tájékoztatója szerint minimum 5 új nyomvonalat kell megvizsgálni. A NIF (mint beruházó) és az Unitef (a megvalósíthatósági terv készítője – a szerk.) közötti szerződés a nyomvonalak lehetséges helyének kidolgozását, a szükséges biológiai, geológiai és egyéb vizsgálatok elvégzését, valamint a környezethasználati engedély megszerzését tartalmazzák.

– Hol tart a folyamat, kinek és milyen beleszólása van a nyomvonal kialakításába?

Jelenleg az egész térséget (tehát szinte az egész Budai-hegységet) érintő megalapozó környezeti vizsgálatok, felmérések, talajfúrások stb. kezdődtek meg. A nyomvonal lehetséges sávjának kialakításában a tervezők és az állam képviselője a legszélesebb egyeztetéseket ígérte. Ennek egyik kezdő pontja volt a szerdai lakossági fórum.

– Jelenleg milyen határidők vagy céldátumok vannak érvényben?

Mivel a környezeti vizsgálatok minimum egy évet igényelnek, legkorábban 2019 végén, 2020 elején lehet meg az engedély. Amennyiben sikerül egy elfogadható nyomvonalat kialakítani, ezután kezdődhet az engedélyes terv készítésének tendereztetése, majd a tervek megalkotása, és utána az engedélyeztetése.

– Solymárt hogyan érintheti az út? Az önkormányzat milyen módon képviseli a solymári lakosság érdekeit?

Annyiban érinti, hogy részben közigazgatási területünkön halad át, s nem mindegy, hogy a nyomvonal kialakítása során hol lesznek a csomópontok, hol halad a majdani pálya, hol lesznek alagutak és kiszellőzések, és mi lesz mindezek kapcsolata a jelenlegi úthálózatokkal.
Mi mindenképpen azt szeretnénk elérni, hogy a – már építési engedéllyel rendelkező – M0 északi szakasz megépülése után műszaki megoldás szülessen arra, hogy településünkön ne nőjön, hanem lehetőleg csökkenjen az átmenő forgalom. A tervezési folyamat során folyamatos egyeztetéseket kértünk a beruházó-tervező párostól.

SÁ – solymáronline