Jövő év végére kell elkészülni az M0-s északi szakaszának előkészítésével, tervezésével

14040

Tegnap megjelent a Magyar Közlönyben a kormányhatározat Magyarország rövid- és középtávú közútfejlesztéseinek 2022-ig történő megvalósításához szükséges feltételek biztosításáról.
A mellékletek között olvashatjuk a megvalósítások tervezett ütemezését, mely szerint az IKOP 1. program prioritása terhére 2017. IV. negyedévében kell elkészülnie az M0 autóút Északi szektor, 11. – 10. sz. főutak közötti szakasz előkészítésének, tervezésének és 2018. III. negyedévében az M0 autóút Nyugati szektor, 10. sz. főút – M1 autópálya közötti szakasz előkészítésének. (Az IKOP – Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program – a 2014 és 2020 közötti Európai Uniós támogatásokból megvalósítani tervezett magyarországi közlekedésfejlesztéseket tartalmazza.)

„Annak ellenére, hogy a fővárost elkerülő M0-s körgyűrű nagy része már elkészült, a munka legnehezebb része még várat magára” – nyilatkozta az Innotékának Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója. – „Az igazán komoly költségvetésű szakaszok megépítésére a tervek szerint a jelenlegi hétéves, illetve a következő, 2021–2027 közötti EU-s költségvetési időszakban lesz mód. Az északi és a nyugati szektor szakaszai ugyan csak nyolc, illetve 18 kilométer hosszúak lesznek, ám ezek jó részét alagutak tarkítják majd. Az alagutak építési költsége az M0-s esetében többszöröse a síkvidéki autópályáénak. Az északi szektor a békásmegyeri csomópontnál egy 600 méter hosszú felül­járóval kezdődik, majd két kilométer hosszú alagút következik, utána a Budakalászi úton egy csomópont létesül, innen pedig újra 3,2 kilométer hosszú alagút épül, amely a 10-es főút csomópontjáig tart.
Az északi szektor esetében még idén év végére lesz meg az építési engedély, az utolsó – nyugati szektor – szakaszra pedig csak 2020 után kerülhet sor. A 18 kilométer hosszú nyomvonalon tíz kilométer hosszú alagútra lesz szükség: a nyomvonal érinti Solymár és Pesthidegkút mellett Budaligetet, Nagykovácsit, Remeteszőlőst, Budakeszit, Biatorbágyot és Budaörsöt is. Az előzetes környezeti dokumentáció öt lehetséges nyomvonalváltozatot taglal.”