A második félév első fele a különféle tanulmányi versenyek időszaka minden iskolában. Solymáron sincs ez másképp. „Eseménydús időszakon vagyunk túl” – mondta Illésné Kobolák Judit, a solymári általános iskola igazgatóhelyettese.
„Házi tanulmányi versenyek első helyezettei mérték össze tudásukat területi versenyeken. Ilyen a vers- és prózamondó területi verseny, melyet Pátyon rendeznek évek óta. Diákjaink idén is jó eredményeket értek el, nagyon büszkék vagyunk rájuk: Sáska Gábor (4.a) 2. helyezés, Czető Bence (4.a) 5. helyezés, Czető Szabolcs ( 6.a) 4. helyezést, Lukács Dóra (7.ac) 6. helyezést ért el.
Országos Kenguru matematika versenyen az alsó tagozatból 71 kisdiák vett részt. A feladatlap kitöltésére március közepén került sor. Komoly felkészülés zajlott otthon, és az iskolában is. A versenyfeladatok eredményei már nyilvánosak, a szülők is megnézhetik – a gyerekek kódszámai alapján – a neten. Nem akarom elkiabálni, de lehet, hogy az idei tanévben is ott leszünk a dobogón? Erre az eredményre még várni kell, de nagyon bízunk kisdiákunk tudásában, sikerében.
Iskolánk negyedikes tanulói minden évben indulnak a Pest megyei komplex tanulmányi versenyen. Azért komplex verseny, mert több tantárgyból való ismereteket mozgósít: matematika, irodalom, helyesírás, történelem, környezetismeret. A feladatok mindig egy témakörhöz kapcsolódnak, idén az „Árpád népe hazát talál – Honfoglalás ésszel és karddal” témát jelölték meg. Ehhez központilag megadják azokat a forrásokat, amiből készülhetnek a gyerekek. A felkészülés egyrészt otthon, másrészt az osztályfőnökök segítségével történik az iskolában. Az iskolai első fordulóból, az első két helyezett jut tovább a megyei fordulóra, ahol iskolánkat Nádor Artúr a 4.a osztályból, és Malárik Anna a 4.c osztályból képviseli majd.
A Föld napja alkalmából minden évben nagyszabású programokat rendezünk. Tavaly a felső tagozat kirándult Szentendrére a Skanzenbe, idén az alsósoknak nyílik lehetőség egy közös megmozdulásra. Célunk a természet, a védett állatok, életközösségek megismerése. S mivel még több gyereknek újdonság a 3D-s mozifilm, ezért arra gondoltunk, hogy moziba megyünk, ahol egy olyan természetfilmet nézünk meg a pingvinek életéről, amelyben a szeretet, a családi, baráti összetartozás fontossága is megjelenik. A filmhez feladatlap kapcsolódik, mely a pingvinek életével, lakóhelyével, szokásaival kapcsolatos ismereteket mélyíti el. Ehhez a naphoz hirdettünk rajz- és plakátversenyt és digitális prezentációk készítését. A diákmunkákat zsűrizzük, a jól sikerült prezentációkat is értékeljük és levetítjük egy-egy évfolyamnak.”