Miért nem vitték el a szemetet és mit tudunk tenni?

4067

Az utóbbi hetekben többször előfordult, hogy a szelektív és/vagy a kommunális hulladékot a Depónia munkatársai a kijelölt gyűjtési napon nem tudták elszállítani. Az okok sokfélék lehetnek, ezeknek jártunk utána.

Nem fért el a gyűjtőautó

Mostanában többször megtörtént, hogy azért maradt el a szemétszállítás, mert a gyűjtőautó a szabálytalanul parkoló járművek miatt nem fért el az utcában. A Depónia és a polgármesteri hivatal kéri a lakosokat, hogy szemétgyűjtési napokon fokozottan figyeljenek a szabályos parkolásra a településen!

Túl későn helyeztük ki a hulladékot

Szintén problémát tud okozni, ha nem helyezzük ki időben a hulladékgyűjtő edényt. Lehet, hogy úgy tapasztaljuk, hogy a gyűjtőautó a mi utcánkban általában későbbi időpontban jár, és ezért elég 7-8 óra körül kihelyezni a kukát, mégis hoppon maradhatunk, ha egyszer – bármilyen, általunk nem ismert okból – korábban jön az autó.

Ahogy a Depónia Nonprofit Kft-vel kötött közszolgáltatási szerződésben is szerepel, a kukákat reggel 6 óráig kell kihelyezni az ingatlan elé, úgy, hogy a kihelyezett hulladék napközben se a gyalogos, se a járműforgalmat ne akadályozza.

Olyat vagy úgy tettünk ki, amit nem szállítanak el

Az is megtörténhet, hogy a szelektív vagy akár a kommunális hulladék közé olyan szemét kerül, amit a szolgáltató nem szállít el; ilyen pl. a hungarocell. A szelektívnél arra is figyelnünk kell, hogy ne fekete, átlátszatlan, hanem részben átlátszó/áttetsző zsákban helyezzük ki a hulladékot.

A szelektív hulladékkal kapcsolatban (ideértve a zöld- és az üveghulladékot is) a Depónia honlapján megtalálható egy színes, informatív és könnyen érthető kiadvány, amiből megtudhatjuk, hogy mit és hogyan szállítanak el – vagy éppen mit nem.

Mit tehetünk, ha nem vitték el a szemetet?

Ha valaki lemaradt a szállításról – akár saját hibájából, akár azért, mert a hulladékgyűjtő autó nem tudta megközelíteni az ingatlan környékét –, attól a következó szállítási napon elviszik a keletkezett többlethulladékot.

Egyéb panasz esetén az info@solymar.hu és a pilis@deponia.hu email-címekre küldött panaszbejelentő e-mail útján tudjuk megtenni észrevételeinket, az utca és a házszám pontos megadásával. A hivatal összesíti a panaszokat és továbbítja a szolgáltatónak, aki szükség esetén gondoskodik a szállítás pótlásáról.

solymáronline