Nem jutott egyelőre egyezségre Budapest vezetése és a kormány az agglomerációs tömegközlekedés finanszírozásával kapcsolatban. Így fennáll a veszélye annak, hogy a főváros csak Budapest határáig tudja majd biztosítani a járatok fenntartását.
„A december 15-én elfogadott, törvény rendelkezik a helyi adókról szóló, illetve a forrásmegosztásról szóló törvények módosításáról, mely változások elvileg a fővárosi tömegközlekedés működési finanszírozását hivatottak biztosítani. A módosításokban foglaltak nem azt tartalmazzák, amit én kezdeményeztem” – írja ma délelőtti nyilatkozatában Tarlós István, Budapest főpolgármestere, majd így folytatja: – „A fővárosi tömegközlekedés 25 éves finanszírozási problémáját csak azon az áron „oldja meg” az új törvény, hogy a Fővárosi Önkormányzat többi kötelező feladatát teszi forráshiányossá. Az állam a módosítással semmit nem tett hozzá az általa adott feladat ellátásához, hanem az eddigieknél is kevesebbel járul hozzá a kötelező önkormányzati feladatok ellátásához.
Ezzel az intézkedéssel a főváros költségvetésében 20,7 milliárd forint működési hiány keletkezik. Miniszterelnök úrral ezért a tegnapi, hosszú egyeztetésen – bár tettünk kisebb lépéseket – de ebben a kérdésben nem egyeztünk meg.
Megegyeztünk viszont abban, hogy az agglomerációs közlekedés finanszírozásával a jövőben nem foglalkozik a Főváros. A törvény alapján ez nem is feladata. Így erről a kérdésről az agglomerációs településeknek az állammal kell egyeztetnie és tárgyalnia a jövőben.”
Korábbi cikkünk a témában:
Tarlós István: Az agglomerációs tömegközlekedés évente 16 milliárdjába kerül a fővárosnak.
Forrás: budapest.hu