Esti és hétvégi vágányzár mellett megkezdődött a Rákosrendező-Esztergom vasútvonal villamosítása

3939
Fotó: NIF Zrt.

A Budapest-Esztergom vasútvonal villamosítása és a kapcsolódó beruházások illeszkednek a kormány koncepciójába, hogy a vasút és az autóbusz találkozása egy városban egy helyen legyen. Ezért Dorogon és Esztergomban új autóbusz-pályaudvar is épül – mondta Mosóczi László, a Rákosrendező-Esztergom vasútvonal villamosításának megkezdése alkalmából tartott ünnepségen, az esztergomi vasútállomáson.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára az ünnepségen hangsúlyozta, hogy a magyar kormány a vasút fejlesztésére kiemelt figyelmet fordít. „Soha ekkora mértékű vasútépítés nem volt, mint ami az elkövetkezendő években várható” – jelentette ki, és hozzátette, Brüsszelben a napokban döntöttek a Hatvanra és Pusztaszabolcsra vezető elővárosi vonalak felújításának támogatásáról.

Mosóczi László, miután felolvasott egy 1950-es újságcikket az esztergomi vonal villamosításának 1951-es tervezett átadásáról, hangsúlyozta, hogy a most induló beruházás 2018 végére valóban elkészül.

Völner Pál, a térség fideszes országgyűlési képviselője, Komárom-Esztergom megye fejlesztési biztosa szólt arról, hogy a fejlesztések után az ország egyik legkorszerűbb és legmodernebb pályaszakasza várja az utazóközönséget a Budapest-Esztergom vasútvonalon.

Tokaji Róbert, a MÁV Zrt. műszaki igazgatója hangsúlyozta, a beruházás során 51 kilométer hosszúságú vonalat villamosítanak a legkorszerűbb technikák alkalmazásával, ehhez két villamos alállomást alakítanak ki, Óbudán pedig karbantartó bázist építenek.

Fotó: NIF Zrt.
Fotó: NIF Zrt.

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója emlékeztetett arra, hogy a pályát a villamosítás előtt már korszerűsítették, ennek eredményeképpen az utasforgalom mintegy 30 százalékkal nőtt. Az ürömi körforgalom átadásával és az új nyomvonalon kiépült elkerülő út megnyitásával csökkent a 10-es úton a reggeli és délutáni torlódás.
A NIF Zrt. kérésére a kivitelezési munkálatok ideje alatt vágányzár csak az esti órákban, illetve hétvégén lesz. Az első folyamatos, teljes vágányzár 2016. szeptember 23. (péntek) 20:40-től 2016. szeptember 26. (hétfő) 1:30-ig lép hatályba Rákosrendező és Esztergom között.

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztõ (NIF) Zrt. kommunikációs igazgatója beszédet mond a Rákosrendezõ-Esztergom vasútvonal villamosításának megkezdése alkalmából tartott ünnepségen az az esztergomi vasútállomáson 2016. július 27-én. A háttérben Völner Pál, a térség fideszes országgyûlési képviselõje, Komárom-Esztergom megye fejlesztési biztosa (j3), Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelõs helyettes államtitkára (j), balról Tokaji Róbert, a MÁV Zrt. mûszaki igazgatója (b), Romanek Etelka (Fidesz-KDNP), Esztergom polgármestere. (MTI Fotó: Kovács Attila)
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztõ (NIF) Zrt. kommunikációs igazgatója beszédet mond a Rákosrendező-Esztergom vasútvonal villamosításának megkezdése alkalmából tartott ünnepségen az esztergomi vasútállomáson 2016. július 27-én. A háttérben Völner Pál, a térség fideszes országgyűlési képviselője, Komárom-Esztergom megye fejlesztési biztosa (j3), Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelõs helyettes államtitkára (j), balról Tokaji Róbert, a MÁV Zrt. műszaki igazgatója (b), Romanek Etelka (Fidesz-KDNP), Esztergom polgármestere.
(MTI Fotó: Kovács Attila)

A beruházás keretében Angyalföld és Újpest között új, második vágány épül, megújul Esztergom, Dorog és Klotild-liget felvételi épülete, átépül Esztergom és Angyalföld vágányhálózata, autóbusz-állomás, illetve autóbusz-forduló létesül Esztergomban és Dorogon.

A villamosítás, az ütemes menetrend és a korszerű Flirt motorvonatok forgalomba állításával várhatóan további 10 perccel csökkenhet a szakaszon a menetidő.

(MTI Fotó: Kovács Attila)
(MTI Fotó: Kovács Attila)

A kivitelezést a Strabag Vasútépítő Kft. vezette konzorcium (MVM OVIT Országos Villamostávvezeték Zrt.; TRSZ Kft.) végzi nettó 33,7 milliárd forintért. A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában, magyar és uniós források felhasználásával valósul meg.

Forrás: MTI; kormany.hu, nif.hu