Mit tegyünk, ha megváltozik a házszámunk?

1742

Elkezdődött – a lakosságot is érintő – közterületnév, házszám, illetve címhelyek felülvizsgálata.

Az eljárás során megállapításra kerül a házszámok helyes sorrendje, indokolt esetben megtörténik a házszám módosítása, illetve újraosztása. A címekben bekövetkezett változásról a solymári polgármesteri hivatal az érintett ingatlan tulajdonosát és az illetékes hatóságot is határozatban értesíti. Amennyiben a cím helyes és változatlan marad, úgy értesítést nem küld – tájékoztatta portálunkat dr. Beregszászi Márk, Solymár jegyzője.

Címváltozás esetén a következőket kell tenni:

  1. Az ingatlanba bejelentett lakcímmel rendelkező személyek lakcímkártyáját le kell cserélni. A lakcímkártya cseréje illetékmentes.
  2. A személyazonosító igazolványt nem kell cserélni, mert abban nincs feltüntetve lakcím.
  3. A jármű forgalmi engedélyének cseréje sem szükséges, ebbe – kérelemre – illetékmentesen bejegyzik az új címet.
  4. A szolgáltatói szektor (pénzintézet, távközlési szolgáltató, pénztárak, biztosítók) felé a változást az ingatlan tulajdonosoknak kell jelezniük.
  5. A Magyar Posta Zrt., a DAKÖV Kft., a DMRV Zrt., az ELMŰ Nyrt., a FŐGÁZ Zrt. felé a bejelentési kötelezettséget a jegyző hivatalból teljesíti.
  6. Vállalkozás székhelyének (telephelyének) címváltozása esetén a vállalkozás képviseletére jogosult személy köteles ezt ügyfélkapun keresztül a cégbíróságnak a változás bekövetkezését követő 180 napon belül bejelenteni, ez szintén mentes az illeték és közzétételi költségtérítés megfizetése alól.

Ha az ügyfélnek egy, az államigazgatáson kívüli szervezet (pl. bank) előtt kell hitelt érdemlően igazolnia egy adott ingatlan címének helyességét vagy valódiságát, a hatóság az ügyfél kérelmére a bizonyítani kívánt tényről, adatról hatósági bizonyítványt állíthat ki, ami azonban már illetékköteles.

További információ a solymári polgármesteri hivatalban kérhető.