Az utóbbi napokban sok helyen kiemelten foglalkoznak a hazai oktatás színvonalával. Vajon hogy zajlik Solymáron az olvasás oktatása? Erről írt most két pedagógus.
“Iskolánkban az első évfolyamon az olvasás-írás tanítás a Meixner-módszer szerint folyik. A 2016-17-es tanévben mi, a három elsős osztályfőnök, elvégezhettük a Meixner-módszerhez kapcsolódó Mesezene tanfolyamot. Ennek a költségét a KLIK finanszírozta.
Mivel több a Mesezene beolvadása a Meixner módszerbe?
A Meixner-módszer hívóképei a Mesezene módszerrel hívó mesékké alakulnak. Ezeknek a meséknek a szereplői hozzák el az elsős gyerekek számára az új betűket, amiket az adott órán megtanulnak. A szereplők harmonizálnak a Meixner –módszer hívó képeivel, azonban sokkal személyesebb formában, hiszen történetbe ágyazva, névvel ellátva jelennek meg a figurák. Így a hívókép-, betű-, fonéma-, beszéd motoros jelenség mellé egy karakter is becsatlakozik az asszociációba.
A mesezenés mesék, zenezörejjel együtt szólalnak meg. Miközben a pedagógus előadja a történetet, apró hangeffekteket jelenít meg a mesébe ágyazva. A gyerekek olyan hangi impulzust hallanak, amely felkelti a figyelmüket, a mese aktuális eseményét kihangsúlyozza, katartikus hatású lehet. A mese után, mint zörejkórus továbbélik a mesét. A tanfolyam igen hasznos volt, mert a mesezenélésnek nem csak az elméleti, hanem a gyakorlati oldalát is megtapasztalhattuk és kipróbálhattuk. Ezáltal sokkal színesebbé, változatosabbá tudjuk tenni a betűk tanítását. A gyerekek már türelmetlenül, izgatottan várják, az új betűk megérkezését.”
Sándor Aliz, Horváth Anikó