Az alábbi összefoglaló segítségével a kárpótlásra jogosultak tájékozódhatnak arról, hogy az ügyintézés során melyek az első teendők.
A kárpótlási ügyintézés első lépése az aranykorona-érték meghatározására irányuló kérelem benyújtása. Ennek határideje 2022. március 31.
Benyújtás helye:
Pest-megyei Kormányhivatal 1. számú Földhivatali Osztály
1117 Budapest, Karinthy Frigyes út 3.
Telefonszám: (1) 278 2090
Félfogadás kimondottan kárpótlási ügyekben február 3-tól március 31-ig:
minden csütörtökön 9.00–12.00 és 13.00–15.00 között,
vagy rendes félfogadási időben:
hétfőn 08.30–12.00 és 13.00–16.00 között
szerdán 08.30–12.00 és 13.00–16.00 között.
Benyújtandó dokumentumok:
- aranykorona-érték meghatározására irányuló kérelmi ív
- eredeti kárpótlási határozat vagy közjegyző által hitelesített másolat vagy a Veritas által kiállított hiteles másolat
- kárpótlási jegyek átvételéről szóló banki átadás-átvételi jegyzőkönyv vagy a Veritas által kiállított hiteles másolat
- amennyiben a kérelmező nem eredeti jogosult, úgy az átruházás tényét igazoló eredeti végzés (pl. eredeti jogerős hagyatékátadó végzés, ajándékozási szerződés stb.) vagy közjegyző által hitelesített másolat
- eredeti kárpótlási jegyek, utalványok és maradványérték-bizonylatok
- meghatalmazott útján történő beadás esetén két tanú által aláírt meghatalmazás
Az esetlegesen hiányzó, Veritasnál tárolt dokumentumokat a Földhivatal bekéri.
A kérelem személyesen vagy meghatalmazott útján nyújtható be. Amennyiben a jogosultság március 31-ig nem igazolt, legkésőbb május 15-ig nyújtható be a kérelem. (Például ha a hagyatéki végzés nem készül el, akkor igazolásnak van helye.) Az utolsó fogadónap május 11.
Az átadott, illetve átvett dokumentumokról – az átvett jegyek sorozatszámát tartalmazó – átadás-átvételi jegyzőkönyv készül. A hivatal ezt követően levélben küldi meg a kompenzációra való jogosultságról szóló határozatát, majd a kézbesítést követően meghozza véglegesítő záradékkal ellátott jogerős határozatát, amit ugyancsak postai úton kézbesítenek. Ez utóbbi határozat szolgál majd alapul a további eljárás megindítására.
Hiányzó dokumentumok beszerzése:
Veritas Történetkutató Intézet és Levéltár
Postacím: 1093 Budapest, Zsil utca 3.
E-mail: leveltar@veritas.gov.hu
Személyes ügyfélszolgálat nem áll rendelkezésre.
Beszerezhető iratok:
- kárpótlási határozat hiteles másolata
- kárpótlási jegyek átvételéről szóló banki átadás-átvételi jegyzőkönyv hiteles másolata
Igényléséhez ki kell tölteni a „Veritas kérelmi ív” és „Veritas nyilatkozat” nyomtatványokat.
K&H Bank Zrt.
1051 Budapest, József Attila u. 24.
Ügyintézők: Alapi Ildikó (1) 328 2702 és Kurucz Péterné (1) 328 2748
Beszerezhetők:
- fel nem vett kárpótlási jegyek, utalványok
A jegyek felvételéhez előzetes telefoni időpontfoglalás szükséges. Az átvételkor bemutatandó az eredeti vagy hitelesített kárpótlási határozat és a személyi okmányok.
A szükséges nyomtatványokat a solymári polgármesteri hivatal ügyfélszolgálatán is át lehet venni, vagy elektronikus formában kérhetők a Solymári Érdekegyeztető Fórumtól, e-mail címük: solymariak@gmail.com.
solymaronline