A 61-es villamos holnaptól átmenetileg rövidített útvonalon közlekedik.
Holnap hétfőn az első járat indulásától december 29-én, kedden az utolsó járat indulásáig a 61-es villamos rövidített útvonalon, a Móricz Zsigmond körtér és a Szent János Kórház között jár pályajavítás és a támfalon végzett munkák miatt. A szerelvények helyett Hűvösvölgy és a Széll Kálmán tér között pótlóbuszok szállítják az utasokat. A pótlóbuszokon kerékpár nem szállítható. A munkák ideje alatt a 61-es pótlóbusz a Széll Kálmán tér felé a Hűvösvölgy–Hűvösvölgyi út–Szilágyi Erzsébet fasor–Széll Kálmán tér–Széll Kálmán tér M útvonalon halad.
A 61-es villamos pótlása miatti átszállás nem minősül útmegszakításnak. A villamosról a pótlóbuszra vagy pótlóbuszról a villamosra történő átszállásnál az egyszeri utazásra szolgáló jegyek – a vonal- és gyűjtőjegyek, valamint egyszeres átszállójegy – használata esetén nem kell új jegyet kezelni, hanem a már kezelt jeggyel lehet tovább utazni – áll a BKK közleményében.
Elkészült a budai fonódó villamoshálózat
Január 16-án megindulhat a villamosforgalom a budai fonódó villamoshálózaton, miután december 23-án lezárult a budai fonódó villamoshálózat műszaki átadás-átvétele. Addig tesztelik a vonalakat.
A budai fonódó villamoshálózat kiépítésének köszönhetően január 16-ától a budai villamosvonalak több évtized után újra egységes hálózatot alkotnak, és új, átszállásmentes kapcsolatok jönnek létre Észak-, Közép- és Dél-Buda között. A 2014 őszén elkezdődött építkezés során a korábbi 17-es villamosvonalat egyesítették a 19-es, a 41-es és a 61-es vonalakkal, így észak-déli irányban egész Budát átszelő vonalak jönnek létre. Óbudáról átszállásmentes, kötöttpályás kapcsolat épül a Batthyány tér, a Széll Kálmán tér, a BAH-csomópont, a Móricz Zsigmond körtér, Albertfalva, valamint Kelenföld felé.
A budai fonódó projekt keretében nem csak a villamosvonalak összekötése történt meg, de a meglévő Frankel Leó utcai és Bécsi úti villamosvonal komplex felújítása is a Margit hídtól egészen a Tímár utcáig. A rekonstrukció eredményeként ezen a szakaszon korszerűsödött a vonal áramellátása, a villamospálya teljesen átépült, a Bécsi út és a Frankel Leó út is új útburkolatot és járdaburkolatot kapott, továbbá felújították az itt húzódó közműveket is. A villamosvonal felújítása érintette a környező tereket és zöldfelületeket is. A közúti csomópontok átalakításával az eddig kettéosztott Zsigmond térből egy új, könnyebben átjárható, nagyméretű park jött létre. Városképi elemekkel is gazdagodik a fejlesztési terület, a környéken utcabútorokat és növényeket telepítettek.
Új villamospálya épült a 17-es villamos korábbi Margit hídi, illetve a 19-es és a 41-es vonal Batthyány téri végállomása között egy közbenső megállóval a Bem téren. A Margit híd alatt – ahol jelentős a közúti forgalom – a vágányok egy rövid szakaszon egymásba fonódnak. Így csak egy közúti sávot foglalnak el, ráadásul mozgóalkatrészes váltókat sem kellett beépíteni. A váltakozó irányú villamosforgalmat vasúti jelző és közúti jelzőlámpa szabályozza. Az alsó rakparti lehajtó és a Margit hídi felhajtó között a villamospálya áttér a Duna felőli oldalra, majd a kerékpárút mellett halad a Batthyány tér felé. A villamosvonal a Margit híd és a Batthyány tér között, a kerékpárút és a meglévő fasor mellett a HÉV-alagút födémjén halad. Az alagút szerkezetét megerősítették és szigetelték, hogy biztonsággal viselje a megnövekedő terhelést.
Forrás: BKK