Felújítás miatt lezárják a Nyugati pályaudvar utascsarnokát

2410

Május 8-ától egészen december elejéig lezárják a Nyugati pályaudvar utascsarnokát az épületegyüttes tetőszerkezetének felújítása miatt. A főbejárat és a csarnok helyett az oldalsó és a hátsó bejáratokat lehet használni a vágányok megközelítésére. Egyes viszonylatokban a MÁV-START ideiglenes menetrendet vezet be, az elővárosi vonatok közlekedése egyelőre nem változik.

A 143 éves Nyugati pályaudvar műszaki állapota és műemléki értékének megóvása, valamint a vasúti forgalomban való kiemelt szerepe miatt halaszthatatlanná vált az épületegyüttes tetőszerkezetének mielőbbi rekonstrukciója – tudtuk meg a MÁV Kommunikációs Igazgatóságától. A MÁV állomásfejlesztési projektjének egyik kiemelt felújítása közé sorolt munka biztonságos végrehajtása érdekében a vasúttársaság május 8-ától december elejéig lezárja az utascsarnokot. A munkák ideje alatt a MÁV-START ideiglenes menetrendet vezet be, több vonatot más budapesti állomásra irányít. A közlekedési rend megváltozásáról – mely az esztergomi vonalat egyelőre nem érinti – ezen a linken lehet részletesen tájékozódni.

A felújítás idejére a Nyugati pályaudvar vágánycsarnokát lezárják az utasforgalom elől, így a vágányokat a Teréz körúti főbejárat helyett az Eiffel tér, valamint a bevásárlóközpont felőli oldalsó bejáratokon keresztül lehet megközelíteni. A gyalogosok tájékoztatását a főbejáratnál kihelyezett nagyméretű molinókkal és táblákkal segítik. A vasúttársaság kérésére a BKK is segíti az utasok tájékoztatását: valamennyi, a Nyugati pályaudvart érintő járaton hangos közleményben hívják fel a figyelmet a megváltozott közlekedési rendről.

A felújításhoz nélkülözhetetlen a vágánycsarnok fél éves lezárása, melynek érdekében több feladat elvégzése szükséges: négy vágányra ideiglenes vágányvéget, ütközőket alakítanak ki; a jelenlegi felsővezetéket lebontják, helyette ideiglenes rendszert építenek a csarnokig és ideiglenes utastájékoztatást alakítanak ki.

A felújítási munkák közé tartozik az éves szinten közel 18 millió ember által használt vágánycsarnok tetejének és a csatlakozó üvegszerkezeteknek, valamint a pénztárcsarnok, a gyorsétterem és a homlokzati hat kisebb torony tetőszerkezeteinek műemléki rekonstrukciója – összesen körülbelül 8200 négyzetméteren. Az üveg függönyfal is teljesen megújul az épület mindkét végén, 2200 négyzetméteren. Mindezek mellett megtörténik az állomásépület többi, mindezidáig fel nem újított tetőszakaszának javítása, a csapadékvíz-elvezető rendszer részleges átépítése, a csarnokban a felsővezeték-hálózat megújítása.

solymáronline
Fotó: MÁV