Egyszerűsödik a telefonos ügyintézés a NAV-nál a veszélyhelyzetben

1312

A koronavírus okozta járványhelyzetre való tekintettel a Nemzeti Adó- és Vámhivatal egyszerűsít az adminisztráció több területén, köztük a telefonos ügyintézésen is. Ennek menetét az alábbi összefoglalóból olvashatják, az adózókat a veszélyhelyzetben segítő összes információt pedig a NAV honlapján érhetik el.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal egyszerűsítette az egyedi azonosítószámok igénylését, amire az egyedi adóügyek telefonos intézéséhez van szükség az Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszerben (ÜCC). Az ügyfélazonosító szám legegyszerűbben az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazással (ONYA) igényelhető a TEL nyomtatványon.

Az ügyfélszolgálatok felkeresése helyett bizonyos adóügyeket egyszerűen, egy telefonhívással is el lehet intézni, ami az Ügyfélkapu mellett egy szintén kényelmes, gyors és biztonságos ügyintézési lehetőség. A telefonos ügyintézéshez mindössze ügyfélazonosító szám (PIN kód) vagy részleges kódú telefonos azonosítás szükséges. További előnye, hogy így a NAV munkatársa közvetlenül segíthet az ügyfeleknek személyes találkozás nélkül is.

A telefonos ügyintéző rendszerben többek között javítható a papíron is benyújtható bevallás, kérhető adó- és jövedelemigazolás, adónemek közötti átvezetés, be lehet jelenteni levelezési címet, és az egészségügyi szolgáltatási járulék fizetésére is be lehet jelentkezni. Egyedi tájékoztatás kérhető az adószámla-egyenlegről, illetve az érintettek meggyőződhetnek az ellenőrzés tényéről, és minősítésükkel kapcsolatban is érdeklődhetnek.

A telefonos ügyintéző rendszer hétfőtől csütörtökig 8.30-tól 16 óráig, pénteken 8.30-tól 13.30-ig ingyenesen hívható a 06-80-20-21-22-es telefonszámon.

Az online nyomtatványkitöltő használatához csupán Ügyfélkapu-regisztráció szükséges. A szolgáltatás ide kattintva érhető el, ahol az ügyfélkapus azonosító adatok megadása után a telefonos ügyintézési kérelem az Új nyomtatvány/Kérelmek/TEL adatlap kiválasztásával és kitöltésével indítható el. Az alkalmazás mobil eszközön is működik.
A kérelmek alapján a NAV a következő napon megküldi az ügyfél KÜNY-tárhelyére a telefonos ügyintézési azonosításhoz szükséges PIN kódot.

NAV/solymáronlineK