Háromszoros Erasmus+ nyertes iskola, világot járhatnak a solymári tanárok

1793

Az Erasmus+ pályázat jóvoltából a Solymári Hunyadi Mátyás Német Nemzetiségi Általános Iskola hét pedagógusa külföldi továbbképzésen vehetett részt.

A pályázó team összesen 19.515 Euro ösztöndíjat nyert nemzetközi
szakmai képzéseken való részvételre, a 82 beadott pályázat közül a 3. helyen végeztek.
Dr. Bogyó-Gyárfás Alida és Burza Hajnalka két hetes német módszertani képzésen, illetve intenzív német nyelvtanfolyamon vett részt a bécsi ActiLingua-ban. Dali Emese, újonnan kinevezett intézményvezetőnk, Barcelonában, az Europass Teacher Academy team építő tanfolyamán fog hasznos ötleteket szerezni ahhoz, hogyan lehet még összetartóbb
csapattá formálni tantestületünket.

Angol szakosaink, Kisbalázs Koletta drámakurzusra ment a neves Pilgrimsbe, Canterburybe. Dr. Szabóné Kratzer Zsuzsanna Scarboroughban az Anglolang Academy sajátos nevelési igényű tanulókkal foglalkozó pedagógusok számára indított tanfolyamán gazdagodott tapasztalatokkal.
Mandják Gézáné Firenzében ismerkedett az érzelmi intelligencia fejlesztésének, az iskolai konfliktusok megelőzésének és hatékony kezelésének módszereivel.
Molnár Richárd testnevelő tanárunk Dublinban angol nyelvtanfolyamon frissítette fel nyelvtudását, majd egy speciális, testnevelő tanári kurzust végzett el.

erasmus_csoport_1.jpg

Erasmus+ pályázatot benyújtani intézményileg lehet, megfogalmazva az iskola szükségleteit a hosszú távú fejlesztési tervének megfelelően. Valamennyi képzést azon intézményi szükségleteink kielégítésére választottuk, amelyek elengedhetetlenek ahhoz, hogy iskolánk felzárkózzon az európai
színvonalú oktatási intézmények közé.

Hálásak vagyunk az Európai Uniónak, hogy évről évre nagyobb összeggel támogatja a diákok és pedagógusok mobilitását, azaz részvételüket külföldi szakmai tanfolyamokon. Kizárólag uniós forrásból kaptunk heten lehetőséget arra, hogy elutazzunk Angliába, Ausztriába, Írországba, Olaszországba és Spanyolországba. Ott két hetes intenzív nyelv- illetve szakmai módszertani kurzusokat látogathattunk, és hazahozhattuk a legújabb, a gyakorlatban már bevált módszereket. Természetesen az órák után és a hétvégeken jutott idő a kikapcsolódásra is, mert minden iskola szervezett kulturális programokat és kirándulásokat.

Nincs jobb lehetőség a fejlődésre egy elhivatott pedagógus számára,mint motiváló nemzetközi környezetben olyan kollégákkal együtt tanulni, akik a tanítás során nap, mint nap ugyanazokkal a nehézségekkel szembesülnek. Ennek érdekében még a nyári szabadságunkból is feláldozunk két
hetet.

A három nyertes pályázat keretein belül már tizenhét mobilitást valósítottunk meg, tizenegy pedagógus részvételével. Jó lenne, ha ez a szám tovább nőne, és még többen élnének a pályázat adta lehetőségekkel.

Reméljük, hogy visszatérve a kurzusokról, tapasztalatainkat kollégáinkkal megosztva, hozzájárulhatunk a Solymári Hunyadi Mátyás Általános Iskola versenyképességének növeléséhez.

Mandják Gézáné, projektkoordinátor