Elindultak a Flirt villanyvonatok, májustól zónázó menetrend várható

1709
Fotó: mavacsoport.hu

Április 9-én elindultak a korszerű FLIRT szerelvények a Budapest–Esztergom vasútvonalon, már csak két kora reggeli vonat maradt Desiro-szerelvény. Május 20-tól várható az új, zónázó menetrend bevezetése, ezzel 62 percre csökkenhet az Esztergom és a Nyugati pályaudvar közti menetidő.

Korábban írtunk arról, hogy a Budapest–Esztergom vonalon nagyrészt befejeződött a pályafelújítás és a villamosítás, ez tette lehetővé, hogy hétfőtől már a teljes vonalon villamos motorvonatok közlekedhetnek. (A fejlesztésekről a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő oldalán olvashatnak bővebben. )

Április 9-től ugyan a menetrend és a menetidő még nem változik az esztergomi vonalon, de az eddigi dízelüzemű Siemens Desiro motorvonatok többsége helyett az utasok már Stadler FLIRT motorvonatokkal utazhatnak. Csak két kora reggeli – a Nyugati pályaudvarról 4:20-kor és az Esztergomból 5:59-kor induló – vonat marad továbbra is Desiro-szerelvény.

A népszerű és modern FLIRT motorvonatok akadálymentesítettek, 211 ülőhellyel rendelkeznek, a kor követelményeinek megfelelően korszerű utastájékoztató-rendszerrel, légkondicionált, tágas, kerekes székek és kerékpárok szállítására is alkalmas utasterekkel, mozgáskorlátozottak által is könnyedén használható mosdóval, WIFI-vel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal rendelkeznek. Az is előnyt jelent, hogy az olcsóbb villamos áramnak és a fékezési energia visszatáplálásának köszönhetően éves szinten mintegy 260 milliót forinttal csökken a vasúttársaság energiafelhasználása az esztergomi vonalon, a Desiro motorvonatokra számított gázolajkiadáshoz viszonyítva.

Májustól tovább csökken a menetidő

A tervek szerint a Budapest–Esztergom vonalon május 20-tól a villamos üzemű FLIRT motorvonatok jobb menetdinamikáját kihasználó zónázó menetrendet vezet be a MÁV-START: a gyorsított személyvonatok esetében 1 óra 2 percre csökken a menetidő, ami a felújítás előtt 1 óra 28 perc volt a Nyugati pályaudvar és Esztergom közötti távon. Munkanapokon az óránkénti két gyorsított vonatpár 30 percenként fog közlekedni – eltérő megállási renddel – Budapest-Nyugati–Esztergom között. Szintén munkanapokon Angyalföld–Piliscsaba állomások között minden állomáson és megállóhelyen megállva óránként egy vonatpár közlekedik, Piliscsabáig 38 perc alatt lehet majd eljutni. A Budapestről 6:51-től 20:51-ig közlekedő gyorsított vonatoktól a piliscsabai személyvonatokra csatlakozást biztosít a vasúttársaság Angyalföldön, minden órában – 6 perces átszállási idővel. Csúcsidőn kívül pedig minden állomáson és megállóhelyen megálló vonatok közlekednek majd Budapest–Nyugati és Esztergom között.

Forrás: MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság