Kirándulás a János-hegyre

1229

A Lustige Zwerge Óvodában a közlekedés jegyében telt a márciusi hónap. A foglalkozások anyagai a gyalogos közlekedés, a szárazföldi, vízi- és légi közlekedés köré csoportosultak. Bár az időjárás nem volt túl kegyes hozzánk, de sokat sétáltunk a faluban, ahol a megfigyelhettük a közlekedési eszközöket. Elmentünk a vasútállomásra és beszélgettünk a kerékpáros közlekedéséről is. Március 9-én háromnegyed nyolckor gyülekeztünk nagycsoportosainkkal a Templom téri buszmegállóban. A korai találkozó ellenére mindenki pontosan megérkezett és elemózsiával telt hátizsákokkal felszálltunk a 64 számú „Kék buszra”.  Úti célunk Budapest legmagasabb pontja a János-hegy volt. Kilenc órakor indult a gyermekvasút Hűvösvölgyből. Megváltottuk jegyeinket az állomáson és izgatottan figyelték az egyenruhás gyerekeket, akik itt dolgoznak. Irányítják a vonatokat, menetjegyet árulnak. Megfigyelhették, hogyan vonulnak fel a kis vasutasok, és indulnak szolgálati helyükre.  Felszálltunk a szerelvényre, elindultunk, érdeklődéssel figyelték a gyerekek, amikor a kis kalauz érvényesítette a jegyeket. Utazásunk során láthattuk Budapest egy részét, átmentünk hídon, autók felett, de a legizgalmasabb az volt, amikor áthaladtunk egy alagúton, és lekapcsolták a világítást.  A János-hegyre érve szokatlanul nagy hó várt bennünket.  Gyalogosan indultunk tovább az ösvényen. Gyönyörködtünk a téli táj szépségében, a kilátásban, nyomokat fedeztünk fel a hóban, és egy készülő madárodú nyomait is felfedezhettük. Amikor felértünk a meredek domboldalon egy hatalmas játszótér várt bennünket. Az asztaloknál ettek ittak egy kicsit a gyerekek, majd boldogan birtokba vették a játékokat. A délelőtt hamar eltelt, indulnunk kellett vissza az oviba. „Kék busszal” nagy élmény Solymárra utazni. Megfigyelhették, hogy az emberek bemutatják a bérletüket, vagy jegyet kezelnek, milyen hangja van a jegykezelőnek. A busz teljes hátsó részét elfoglaltuk. Kicsit elpilledve ültek, és csendben beszélgetek a gyerekek a hazaúton. Éhesen érkeztünk meg az óvodába fél egykor, ebédeltünk és nagyot aludtunk a délután során.  Nagy felelősség volt a gyerekekkel ilyen utazásra vállalkozni, de fegyelmezettek voltak ovisaink, és bebizonyították, hogy a nagyokkal bátran vállalkozhatunk ilyen kirándulásra. Nagyon jól éreztük magunkat, rengeteg tapasztalatot szerezhettek a mai délelőtt folyamán.

Zwickl Diána óvodapedagógus
(Lustige Zwerge Német Nemzetiségi Óvoda)